Πηγαίνετε σε Συναυλίες; Τότε θα Ζήσετε Περισσότερο, Σύμφωνα με Πρόσφατες Έρευνες.




Πιθανότατα γνωρίζετε ήδη τα οφέλη της μουσικοθεραπείας που σχετίζονται με τη θεραπεία καταστάσεων όπως το άγχος και η κατάθλιψη. Ωστόσο, υπάρχουν και κάποια οφέλη της μουσικής που αφορούν την παρακολούθηση μιας συναυλίας του αγαπημένου μας συγκροτήματος, για παράδειγμα. Ας δούμε λοιπόν μια μελέτη που θα κάνει ευτυχισμένους τους λάτρεις των συναυλιών: η παρακολούθηση μιας συναυλίας, έστω και μία φορά κάθε δύο εβδομάδες ενδεχομένως να αυξήσει το προσδόκιμο ζωής έως και εννέα χρόνια. (1)

Συναυλίες και μακροζωΐα! Πιθανοί συσχετισμοί.

Σύμφωνα με τη μελέτη μόλις 20 λεπτά παρουσίας σε μια ζωντανή συναυλία μπορεί να αυξήσει το αίσθημα ευεξίας έως 21 τοις εκατό. Η ίδια έρευνα μελέτησε και άλλες δραστηριότητες που χαρίζουν ευεξία, όπως η γιόγκα και η βόλτα του σκύλου, αλλά τα ευρήματα σε καμία περίπτωση δεν μπορούσαν να συγκριθούν με τα οφέλη της παρουσίας σε μία ζωντανή συναυλία.

Η ζωντανή μουσική φαίνεται ότι βελτιώνει τους διαδεδομένους δείκτες κατά μήκος του φάσματος ευτυχίας. Μερικά ευρήματα περιλαμβάνουν:

  • Αύξηση 25% της αυτοπεποίθησης
  • Άλλο ένα αυξητικό άλμα 25% της αίσθησης οικειότητας και εγγύτητας με τους άλλους (φανταστείτε πόσο χρόνο περνά κανείς στον χώρο που βρίσκεται μπροστά από τη σκηνή)!
  • Αύξηση της πνευματικής διέγερσης κατά 75%

Σύμφωνα με μελέτες όσοι παρακολουθούν τακτικά συναυλίες έχουν αυξημένους δεικτες ευτυχίας, ικανοποίησης, παραγωγικότητας και αυτοεκτίμησης.

Ωστόσο, ας αξιολογήσουμε τα ευρήματα με μετριοπάθεια, καθώς η μελέτη εκπονήθηκε κατόπιν αιτήματος μιας εταιρείας τηλεπικοινωνιών που εμπορεύεται εισιτήρια συναυλιών. Εντούτοις, υπάρχουν πολλές επιστημονικές αποδείξεις ότι η μουσική μπορεί να βελτιώσει την κατάσταση της υγείας μας.

8 Διαφορετικά οφέλη της μουσικής για την υγεία μας.

Η μουσική ελαχιστοποιεί τον πόνο και το άγχος σε περίπτωση επέμβασης. Μια μετα-ανάλυση 81 μελετών διαπίστωσε ότι η μουσική μειώνει σημαντικά το άγχος και τον πόνο ενηλίκων ασθενών μετά από χειρουργική επέμβαση. (2)

Η μουσική μειώνει το άγχος. Η μουσική είναι μια αποτελεσματική θεραπεία για άτομα που ασχολούνται με τραυματισμούς και συμπτώματα μετατραυματικού στρες. (3)

Η μουσική αυξάνει τη δημιουργικότητά μας. Όταν έχετε ανάγκη από έμπνευση, φορέστε τα ακουστικά σας. Ωστόσο, φροντίστε η μουσική να αποπνέει αισιοδοξία. Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό PLoS ONE η ακρόαση ευχάριστης μουσικής μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα δημιουργικότητας σε σύγκριση με τη δουλειά ή την σιωπηλή περισυλλογή. (4)

Η μουσική βελτιώνει τον ύπνο. Αναζητάτε μια λύση για την αϋπνία; Δεν μπορείτε να κοιμηθείτε το βράδυ; Σύμφωνα με μία μελέτη η ακρόαση κλασικής μουσικής βοήθησε τους μαθητές, που συμμετείχαν στην έρευνα, να βελτιώσουν την ποιότητα του ύπνου τους σε σύγκριση με την ακρόαση ενός ψηφιακού βιβλίου, ή την απόλυτη σιωπή. (5)

Η μουσική μας κάνει να τρέχουμε γρηγορότερα. Σύμφωνα με μελέτες, δρομείς μεγάλων αποστάσεων που άκουγαν μουσική κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής 5 χιλιομέτρων, βελτίωσαν τις τρέχουσες επιδόσεις τους και επιτάχυναν την απόδοσή τους ακόμη περισσότερο. (6)

Η μουσική βελτιώνει την ανακλητική μνήμη. Εάν μαθαίνετε κάποια γλώσσα, η μουσική μπορεί να σας βοηθήσει. Σύμφωνα με μία μελέτη ενηλίκων που μάθαιναν ουγγρικά, εκείνοι που τραγουδούσαν τις φράσεις που μάθαιναν, μπορούσαν να τις ανακαλέσουν με πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια από εκείνους που διάβαζαν δυνατά τις ίδιες φράσεις ή τις απήγγειλαν ρυθμικά. (7) Τα ευρήματα θα μπορούσαν να έχουν επιπτώσεις στις νευροεκφυλιστικές ασθένειες όπως η άνοια.

Η μουσική εξομαλύνει το στρες της κυκλοφοριακής κίνησης. Πέσατε σε κίνηση; Η ακρόαση μουσικής κατά την οδήγηση βελτιώνει τη διάθεσή σας, η οποία μπορεί να επηρεάσει και την οδηγική σας συμπεριφορά. (8)

Η μουσική ανακουφίζει από την κατάθλιψη. Σύμφωνα με μία μελέτη σε 251 παιδιά ηλικίας 8 έως 16 ετών η θεραπεία με μουσική βελτίωσε την αυτοεκτίμηση και μείωσε τα συμπτώματα κατάθλιψης σε εκείνα τα παιδιά που έλαβαν βασική θεραπεία. (9)

Κι αν δεν μπορώ να πάω σε συναυλία;

Οι μέρες που πηγαίνατε σε συναυλίες είναι παρελθόν για εσάς; Όχι τόσο γρήγορα, μην ανησυχείτε! Ακόμα και μια συναυλία μία ή δύο φορές το χρόνο μπορεί να είναι μια διασκεδαστική θεραπεία με πραγματικά οφέλη για την υγεία μας. Υπάρχουν όμως πολλοί άλλοι τρόποι για να γεμίσουμε τη ζωή μας με μουσική:

  • Ακούστε μουσική με ακουστικά όταν εργάζεστε
  • Τραγουδήστε στο αυτοκίνητο την ώρα της κίνησης
  • Ακούστε μουσική ενώ μαγειρεύετε αντί να παρακολουθείτε τηλεόραση
  • Μάθετε να παίζετε ένα όργανο
  • Επιλέξτε εστιατόρια και μπαρ με ζωντανή μουσική, όταν σχεδιάζετε τις εξόδους σας
  • Ζητήστε από έναν φίλο να σας κάνει μια λίστα αναπαραγωγής σε μια πλατφόρμα streaming όπως το Spotify
  • Οργανώστε τα αγαπημένα σας άλμπουμ από την εποχή της εφηβείας
  • Αναζητήστε στο YouTube ζωντανές εμφανίσεις των αγαπημένων σας συγκροτημάτων

Ανακεφαλαιώνοντας σχετικά με τις συναυλίες και τη μακροζωΐα…

  • Φροντίστε να παρακολουθείτε ζωντανές συναυλίες μία φορά κάθε δύο εβδομάδες – ίσως έτσι αυξήσετε έως εννέα χρόνια το προσδόκιμο του βίου σας, σύμφωνα με μια μελέτη του 2018.
  • Η παρακολούθηση μίας συναυλίας για 20 λεπτά αυξάνει την αίσθηση ευεξίας κατά 21%.
  • Όσοι παρακολουθούν συναυλίες και άλλες live εκδηλώσεις ζωντανής μουσικής έχουν αυξημένο το αίσθημα εγγύτητας με τους άλλους, βελτιωμένη ψυχική διέγερση και αυτοεκτίμηση.
  • Παρόλο που η μελέτη που εξετάζει τα δυνητικά οφέλη των συναυλιών, θα πρέπει να αξιολογηθεί μετριοπαθώς, επειδή μια εταιρεία τηλεπικοινωνιών που κερδίζει από πωλήσεις εισιτηρίων διοργάνωσε την έρευνα, υπάρχουν πολλά τεκμηριωμένα οφέλη της μουσικής, όπως η μείωση του κινδύνου κατάθλιψης, του στρες, η ανακούφιση από τα συμπτώματα μετατραυματικού στρες και αυξημένη δημιουργικότητα και ο καλός ύπνος.

Κείμενο – Απόδοση, Λ.Τ.

 

Για περισσότερα νέα σχετικά με Εναλλακτικές Θεραπείες & Φαρμακείο Της Φύσης κάντε like στην σελίδα στο facebook

*Οι πληροφορίες που περιέχονται στο naturalsoul.gr έχουν πληροφοριακό χαρακτήρα. Συμβουλεύεστε πάντα κάποιον ειδικό πριν εφαρμόσετε οποιαδήποτε πληροφορία. Η χρήση όσων αναφέρονται είναι αποκλειστικά και μόνον δική σας ευθύνη.

Για περισσότερα νέα σχετικά με Ψυχολογία & Αυτοβελτίωση κάντε like στην σελίδα στο facebook
Facebook Comments