21 Σοφές Κουβέντες για να Διώξετε την Κατάθλιψη




Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία για την ψυχική υγεία τουλάχιστον 17 εκατομμύρια ενήλικες στις Η.Π.Α. υποφέρουν από κατάθλιψη, δηλαδή περίπου το 7% του συνολικού πληθυσμού. Αυτό είναι ανησυχητικό επειδή η κατάθλιψη μπορεί να προκαλέσει σοβαρές ψυχικές διαταραχές.

Η αντιμετώπιση της κατάθλιψης είναι μια δύσκολη υπόθεση, ειδικά εάν προσπαθήσουμε να την αντιμετωπίσουμε ατομικά, χωρίς συμβουλή από ειδικούς. Είναι γνωστό ότι οι άνθρωποι καταφεύγουν σε διαφορετικές τεχνικές θεραπείας της κατάθλιψης, ωστόσο υπάρχει ένας τρόπος να την αντιμετωπίσουμε με φυσικό τρόπο, χωρίς φάρμακα, μόνο με τη δύναμη του νου! Ας δούμε 21 αποσπάσματα θετικής σκέψης που θα μας βοηθήσουν να νικήσουμε την κατάθλιψη.

 

21 ΦΡΑΣΕΙΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗΣ

  1. «ΜΙΑ ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΗ ΗΤΤΑ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΗΤΤΑ» – F. SCOTT FITZGERALD

Τα σημάδια κατάθλιψης έρχονται σταδιακά. Μπορεί να νιώσετε ότι έχετε κερδίσει την κατάθλιψη, αλλά μπορεί να αντιμετωπίζετε άλλη μια κρίση πανικού. Συχνά μια κρίση άγχους μπορεί να ακολουθήσει ένα καταθλιπτικό επεισόδιο.

Ωστόσο, ο F. Scott Fitzgerald μας ενθαρρύνει να συνεχίσουμε να παλεύουμε για να αντιμετωπίσουμε την κατάθλιψη, λέγοντάς ότι μια αποτυχία δεν πρέπει να μας καταβάλλει, αλλά αντιθέτως να συνεχίσουμε και να αντιμετωπίσουμε κάθε κρίση με σθένος.

2 – «Ο ΘΡΙΑΜΒΟΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΤΑΝ ΜΕΝΕΙ ΠΑΝΤΑ ΟΡΘΙΟΣ, ΑΛΛΑ ΟΤΑΝ ΣΗΚΩΝΕΤΑΙ ΞΑΝΑ ΣΤΑ ΠΟΔΙΑ ΤΟΥ» – CONFUCIUS

Ο Κομφούκιος μας ενθαρρύνει να παλεύουμε για να αντιμετωπίσουμε δύσκολες στιγμές. Η πτώση μπορεί να μας πάει λίγο πίσω, αλλά πρέπει να βρούμε τη δύναμη να σηκωθούμε – κι αυτή είναι η νίκη μας, το κουράγιο να προχωρήσουμε.

3 – “ΚΑΘΕ ΠΡΩΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΝΕΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ– ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ ΜΕΤΡΑΕΙ»-BUDDHA

Σύμφωνα με τον Βούδα, πρέπει να ξεχάσετε την χθεσινή κρίση πανικού και να κάνετε ένα νέο ξεκίνημα. Ξεχάστε τις ανησυχίες σας και προχωρήστε. Κάθε πρωί είναι μια νέα ευκαιρία για να νιώσετε καλύτερα και να γίνετε πιο δυνατοί.

Διαβάστε επίσης: 7 Ασκήσεις που Εκπαιδεύουν τον Εγκέφαλό σας να Παραμένει Θετικός

4 – «Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΜΕΤΑΚΙΝΕΙ ΒΟΥΝΑ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΜΕΤΑΚΙΝΩΝΤΑΣ ΠΡΩΤΑ ΜΙΚΡΑ ΠΕΤΡΑΔΑΚΙΑ» – CONFUCIUS

Η κατάθλιψη είναι μια περίπλοκη ψυχική ασθένεια που επηρεάζει την καθημερινή σας ευεξία. Η κρίση πανικού/κατάθλιψης είναι μια τεράστια διαδικασία που απαιτεί πλήρη συμμετοχή και πρέπει να αντιμετωπίζεται ανεξάρτητα από τη συναισθηματική σας δύναμη.

Το απόσπασμα του Κομφούκιου σας εμπνέει να συνεχίσετε να παλεύετε με την κατάθλιψη. Το γεγονός ότι η σταδιακή πρόοδος μπορεί να παράγει σημαντικά αποτελέσματα σας καθησυχάζει όταν είστε αδύναμοι, κουρασμένοι και ματαιωμένοι.

5 – «ΠΙΣΤΕΨΕ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ – ΜΈΣΑ ΣΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΕΜΠΟΔΙΟ» – CHRISTIAN LARSON

Σύμφωνα με τον Christian D. Larson, η κατάθλιψη είναι μια μάχη που απαιτεί εσωτερική δύναμη. Το πρώτο βήμα για να νικήσουμε την κατάθλιψη και το άγχος είναι η θέληση και η δύναμη να το κάνετε. Η αυτοπεποίθηση μπορεί να σας δώσει το κουράγιο για να προχωρήσετε και να κερδίσετε.

 6 – «ΟΙ ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΣΑΝ ΤΗΝ ΗΤΤΑ, ΤΟΝ ΠΟΝΟ, ΤΗ ΜΑΧΗ, ΤΗΝ ΑΠΩΛΕΙΑ ΚΑΙ ΒΡΗΚΑΝ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΣΤΑΘΟΥΝ ΣΤΑ ΠΟΔΙΑ ΤΟΥΣ» – ELISABETH KÜBLERROSS

Πρέπει να αυξήσουμε την αντοχή μας στην καταπολέμηση της κατάθλιψης. Εκείνοι που έχουν νικήσει την κατάθλιψη κατανοούν βαθύτερα και συμπάσχουν με ευαισθησία. Η Elisabeth Kübler-Ross μας ενθαρρύνει να αναγνωρίζουμε τις μάχες μας και να είμαστε περήφανοι που μπορούμε να αντιμετωπίσουμε θαρραλέα την κατάθλιψή μας.

7 – «ΞΕΚΙΝΑ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ, ΜΕΤΑ ΚΑΝΕ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟ ΚΑΙ ΘΑ ΔΕΙΣ ΟΤΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΘΑ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟ ΑΔΥΝΑΤΟ», ΑΓΙΟΣ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ ΑΣΣΙΖΗΣ.

Η αντιμετώπιση της κατάθλιψης είναι μια περίπλοκη διαδικασία που απαιτεί υπομονή. Επομένως, ίσως δεν χρειάζεται να πιέσετε τον εαυτό σας, διότι μπορεί να προκαλέσετε περισσότερα προβλήματα. Ξεκινήστε με υπομονή και θα δείτε ότι σταδιακά θα μπορέσετε να αντιμετωπίσετε την κατάθλιψη με δύναμη και αποφασιστικότητα. Ο Άγιος Φραγκίσκος της Ασίζης εννοεί ότι τα σημερινά προβλήματα μπορεί να είναι η δύναμη του αύριο. Έτσι, δεν πρέπει ποτέ να καταθέτουμε τα όπλα επειδή σήμερα μπορεί κάτι να φαίνεται αδύνατο.

8 – «ΧΑΜΟΓΕΛΑ, ΠΑΡΕ ΒΑΘΙΑ ΑΝΑΣΑ ΚΑΙ ΠΡΟΧΩΡΑ ΜΕ ΑΡΓΑ ΒΗΜΑΤΑ» – THICH NHAT HANH

Σύμφωνα με τον Thich Nhat Hanh, η μάχη ενάντια στην κατάθλιψη είναι μια συνεχής διαδικασία που μπορεί να μην τελειώσει ποτέ. Κάθε μέρα έχει νέες προκλήσεις. Πρέπει να δώσετε στον εαυτό σας χρόνο και χώρο για να αντιμετωπίσει κάθε πρόκληση με υπομονή. Πάρτε βαθιά ανάσα, χαμογελάστε, διασκεδάστε και προχωρήστε με υπομονή, χωρίς να βιάζεστε.

9 – «ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΤΕ ΤΙΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΣΑΣ – ΑΠΛΩΣ ΜΗΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΕ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥΝ» – DAN MILLMAN

Η κατάθλιψη μπορεί να μας οδηγήσει σε βαθιές και ενδεχομένως ανεπιθύμητες σκέψεις. Η μεγαλύτερη πρόκληση μπορεί να είναι να μην επιτρέψετε στις σκέψεις σας να σας ελέγχουν. Ο Dan Millman μας εμπνέει να μην παραιτηθούμε και να μάθουμε να ελέγχουμε τις σκέψεις μας. Στην ουσία εννοεί ότι όσοι πάσχουν από κατάθλιψη έχουν τη δύναμη να καθορίσουν πώς η σκέψη τους μπορεί να επηρεάσει τα συναισθήματα και τις πράξεις τους.

 10 – «ΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΟ ΧΘΕΣ, ΖΗΣΕ ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΕΧΕ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΥΡΙΟ» – ALBERT EINSTEIN

Πρέπει να διατηρήσετε την ελπίδα σας ζωντανή εάν θέλετε να κερδίσετε τη μάχη κατάθλιψης. Πρέπει να σταματήσετε να ζείτε στο παρελθόν και να αντιμετωπίζετε το σήμερα. Σύμφωνα με τον Albert Einstein, η ελπίδα για το αύριο μπορεί να σας βοηθήσει να αποτρέψετε επαναλαμβανόμενα καταθλιπτικά επεισόδια και μελλοντικές κρίσεις άγχους.

11 – «ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΟΜΟΡΦΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΖΗΣΑΜΕ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ» S. LEWIS

Για να αντιμετωπίσουμε την κατάθλιψη, πρέπει να εκπαιδεύσουμε το μυαλό μας να ελπίζει σε ένα καλύτερο αύριο. Όταν εστιάζουμε τη σκέψη μας σε ένα θετικό αύριο, θα μπορέσουμε να ξεπεράσουμε ένα άσχημο παρελθόν – κι αυτό είναι βάλσαμο για την αντιμετώπιση της κατάθλιψης.

12 – «ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΕΣΥ Η ΑΣΘΕΝΕΙΑ ΣΟΥ» –JULIAN SEIFTER

Η κατάθλιψη μπορεί, κατά περιόδους, να σας οδηγήσει στην απόγνωση, στην τρέλλα, μπορεί να μη σας αφήνει να βιώσετε την καθημερινότητά σας. Ο Julian Seifter σας ενθαρρύνει να είστε ειλικρινείς με την ψυχική σας ασθένεια αλλά να ξέρετε ότι δεν ορίζει την προσωπικότητά σας.

Διαβάστε επίσης: Ευχάριστες σκέψεις! Εκπαιδεύοντας τον εγκέφαλό μας να κάνει ευχάριστες σκέψεις – Κερδίστε την ευτυχία σε μια στιγμή!

13 – «ΕΣΥ, ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΣΥ, ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΑΞΙΖΕΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΟ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΣΟΥ» –BUDDHA

Η κατάθλιψη μπορεί να καταστρέψει τη ζωή μας και μπορεί να μας κάνει να αμφισβητούμε τον εαυτό μας και την ψυχική μας κατάσταση. Ωστόσο, η αγάπη για τον εαυτό σας είναι το πρώτο βήμα προς την αποδοχή και την εφαρμογή αποτελεσματικών τρόπων αντιμετώπισης του προβλήματος.

14 – «ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ, ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΟΤΑΝ Η ΛΟΓΙΚΗ ΜΑΣ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ» –JOHN GREEN

Κρατήστε την ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον ακόμα και όταν η μέρα είναι βροχερή. Το απόσπασμα του John Green μπορεί να μας δώσει δύναμη όταν νιώθουμε ματαίωση και να μας βοηθήσει να ελέγξουμε τη θλίψη μας.

15 – «ΕΙΣΤΕ ΣΑΝ ΤΟΝ ΓΚΡΙΖΟ ΟΥΡΑΝΟ, ΟΜΟΡΦΟΙ ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΘΕΛΕΤΕ» –JASMINE WARGA

Το χειρότερο κομμάτι της κατάθλιψης είναι όταν οι άνθρωποι χάνουν την αυτοεκτίμηση τους και αποσύρονται από τον κόσμο. Ωστόσο, μια απλή υπενθύμιση της καλοσύνης τους μπορεί να είναι αυτό που χρειάζονται για να συνεχίσουν να προχωρούν.

16 – «ΟΙ ΕΥΓΕΝΕΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗΣ, ΟΧΙ ΤΑ ΖΕΣΤΑ ΜΠΑΝΙΑ» – DODIE SMITH

Η Dodie Smith πιστεύει ότι αντί να αισθάνεστε κατάθλιψη, θα πρέπει να αφιερώσετε περισσότερο χρόνο  για να προσφέρετε στο κοινωνικό σύνολο. Βασίζει την ιδέα της στο γεγονός ότι κάθε φορά που βοηθάμε έναν άνθρωπο που έχει ανάγκη, αυξάνεται η αυτοεκτίμησή μας! Έτσι, ας κάνουμε πράξη τον λόγο αυτό – το έχουμε κι εμείς ανάγκη!

 

 17 – «Η ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΛΕΓΞΟΥΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ» – ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ

Ένας καταθλιπτικός άνθρωπος θα πρέπει να προσπαθεί να ανακτήσει τον έλεγχο των συναισθημάτων του και να μην αφήνει το μυαλό του να καθορίσει τις πράξεις του. Μια μικρή υπενθύμιση αυτής της ζωτικής αλήθειας μπορεί να μας δώσει δύναμη να αντιμετωπίσουμε την κατάθλιψη.

18 – «ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΖΟΥΜΕ ΣΕ ΕΝΑ ΨΕΜΑ. ΤΟ ΨΕΜΑ ΑΝΑΣΤΑΤΩΝΕΙ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ, ΜΑΣ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΚΑΙ ΔΙΑΒΡΩΝΕΙ ΤΙΣ ΑΞΙΕΣ ΜΑΣ» –GILBERT BAKER

Ο καλύτερος τρόπος για την καταπολέμηση της κατάθλιψης είναι η κατανόηση των αιτίων της. Ο Gilbert Baker επισημαίνει ότι όταν η ζωή μας είναι ένα ψέμα, ενδεχομένως να οδηγηθούμε στην κατάθλιψη, την οποία δεν θα πρέπει να την αφήσουμε να κυριαρχήσει στη ζωή μας. Αντ ‘αυτού, καλύτερα να είμαστε αληθινοί με τις αξίες μας και να έχουμε μια ζωή χωρίς άγχος.

19 – «ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΩΞΕΤΕ ΤΟ ΑΓΧΟΣ, ΖΗΣΤΕ ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ, ΖΗΣΤΕ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ» – ΑΜΙΤ RAY.

Η κατάθλιψη προκαλείται συχνά επειδή μένουμε στο παρελθόν και σκεφτόμαστε περισσότερο το χτες και όχι το σήμερα. Ο Amit Ray, στο Om Chanting and Meditation πιστεύει ότι αν δεν είστε έτοιμοι να αφήσετε το παρελθόν, δεν είστε διατεθειμένοι να μάθετε τι σας προκαλεί κατάθλιψη.

20 – «Η ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ 10% ΒΙΩΜΑ ΚΑΙ 90% Ο ΤΡΟΠΟΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΔΡΟΥΜΕ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΒΙΩΜΑ» –DOROTHY M. NIEDERMEYER

Σκεφτείτε σοβαρά αυτή τη ρήση της Dorothy M. Niedermeyer και φροντίστε να αναλάβετε τον έλεγχο των ενεργειών σας. Το μυαλό σας είναι απλά μια δύναμη που μπορεί να ελέγξει τις καλές και τις κακές σκέψεις.

21 – «Η κόρη διαστέλλεται στο σκοτάδι και στο τέλος βρίσκει φως, ακριβώς όπως η ψυχή διαστέλλεται στη δυστυχία και στο τέλος βρίσκει τον Θεό» –Victor Hugo

Αυτό το απόσπασμα από τους Άθλιους του Victor Hugo, μας ενθαρρύνει να παραμείνουμε θετικοί ακόμα και κατά τη διάρκεια του σκότους που μας προκαλεί η κατάθλιψη.

 

ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΝΟΝΤΑΣ: ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΣΚΕΨΕΩΝ ΠΟΥ ΒΟΗΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗΣ

Η κατάθλιψη μπορεί να καθορίσει τον τρόπο που νιώθουμε, σκεπτόμαστε και ενεργούμε. Επηρεάζει την συναισθηματική μας ευεξία και αποσταθεροποιεί την ψυχολογική μας κατάσταση.

Όλοι χρειαζόμαστε μηνύματα ψυχικής ευεξίας για να πάρουμε δύναμη και κουράγιο για να αντιμετωπίσουμε την καθημερινότητά μας. Θα πρέπει να αφιερώσουμε χρόνο, να διαβάσουμε αυτά τα 21 αποσπάσματα σκέψεων που μπορούν να μας βοηθήσουν ψυχολογικά. Ίσως είναι ένας τρόπος να νιώσουμε πιο δυνατοί όταν βιώνουμε δύσκολες στιγμές και να διώξουν την οδύνη που προκαλεί η κατάθλιψη.

Διαβάστε επίσης: Μάθετε πως να Αντιμετωπίσετε την Κατάθλιψη με Φυσικό Τρόπο

Κείμενο – Απόδοση, Λ.Τ.

Για περισσότερα νέα σχετικά με Ψυχολογία & Αυτοβελτίωση κάντε like στην σελίδα στο facebook
Facebook Comments
2019-10-11T15:05:10+03:0011 Οκτωβρίου 2019|Κατηγορίες: Καλύτερη Ζωή, Ψυχολογία|Tags: , , |